Tuesday, February 3, 2015

Sarmale in foi de vita

Preferatele mele sunt sarmalele în foi de viţă de vie. Apoi urmează cele în foi de podbal, de hrean, de varză murată şi varză dulce. Oricum, toate sunt bune. Servite cu smântână şi mămăligă sunt un adevărat răsfăţ culinar.
Pentru această reţeta avem nevoie de:

  • 1,350 kg carne tocată (eu am avut 60%vită, 40%porc)
  • 250 gr orez cu bobul rotund
  • 8 cepe
  • 1 morcov
  • 300 ml suc de roşii
  • ½ legătură pătrunjel proaspăt
  • 1 lingură cimbru uscat
  • sare, piper
  • 3 foi de dafin
  • 1 lingură mărar uscat
  • 130 foi viţă de vie
  • apă
  • costiţă, cârnaţ afumat, şunculiţă afumată

Cum procedăm:
Eu am avut foi de vită de vie în saramură, de aceea le-am lăsat la desărat o noapte.
Tăiem ceapa mărunt şi o călim în ulei. Când această devine translucidă adăugăm morcovul ras mărunt şi orezul. Amestecăm şi lăsăm să se răcească. Amestecăm această compoziţie cu carnea tocată şi pătrunjelul tocat. Adăugăm şi condimentele în afară de cimbru. Întindem câte o foaie de viţă şi punem cam ½ lingură de compoziţie şi împăturim în aşa fel încât toată compoziţia să fie cuprinsă de frunză. Din aceste cantităţi au ieşit 121 sarmale. După ce am format toate sarmalele, punem în vasul de lut câteva frunze de vită, apoi şunculiţă, cârnăciori şi costiţă tăiate cuburi potrivte. Aşezăm sarmalele, punând pe alocuri bucăţi de şuncă şi cârnaţ. Presăram cu cimbru. Umplem vasul nu foarte tare pentru că sarmalele îşi vor mări volumul. Punem sucul de roşii şi completăm cu apă fierbinte (pentru că vasul să nu crape). Acoperim din nou cu frunze de viţă. Punem capacul întredeschis şi dăm la cuptor pentru 3 ore la foc potrivit. Este important să verificaţi cam după 1.30 ora apa din vas şi să completaţi până aveţi cantitatea iniţială.
Poftă bună!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...